woensdag 1 mei 2013

De laatste drie dagen


Omdat ik graag heel mijn blog bijgewerkt wil hebben zal ik vandaag dan ook maar de laatste drie dagen even bespreken. Niet dat er zo heel veel te bespreken valt, maar ik zal het toch maar even vertellen.

Maandag wakker geworden in de hangmat in het KDG-huisje. Vrij slecht geslapen, ik ben begonnen de avond ervoor op de zetel, hier was het echter veel te warm dus ben ik naar buiten verhuisd. De hangmat hing echter niet goed op waardoor ik dikwijls wakker ben geworden om me te verleggen. Toen ik wakker werd kwam ik tot het besef dat ik die nieuwe vrienden waarmee ik al drie maanden goed overeen kom vanmiddag zullen vertrekken. Ook al zijn we hier zelf nog maar even, het zal toch eenzamer zijn zonder hen.

's Morgens moesten ze hun fietsten nog gaan binnen brengen in het verhuurbedrijf. Wij gingen nog even mee want we wilden ook nog een groepsfoto trekken bij het bekende 'I love SU' beeld. Bij deze:


Daarna even naar de fietsenwinkel om hun fietsen binnen te doen. Terwijl zij gingen wachten op de taxi vertrokken wij al naar hun huisje. Onderweg zijn we nog wat koffiekoeken en drinken gaan halen om de echte laatste maaltijd samen te kunnen houden. Na nog wat eten en praten hoorden we het geluid van de taxi. Alle koffers werden ingeladen en na wat knuffels en kussen vertrokken onze nieuwe goede vrienden. Dag KDG-ers! Dag KDG-huisje. Tot hier de laatste vermelding van deze mensen die tot hiertoe in elk blogbericht al wel zijn voorgekomen.

Voor de rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan. In het naar huis gaan nog wat eitjes en spek gekocht voor het avondeten. Nog een filmpje kijken voor en na het eten en dan gaan slapen. Alleen het afscheid met Ellen vond ik nog erger dan dit op deze reis.

Op dinsdag moesten we nog een laatste keer naar de scholen. Met scholen bedoel ik dan enerzijds de stageschool en anderzijds de universiteit (het IOL dus). Eerst gingen we naar de stageschool. Hier moesten we nog wat papierwerk invullen en laten ondertekenen. Ook namen we afscheid van alle leerkrachten op de school. Veel van deze mensen zijn toch wel vrienden geworden.

Even over huis en daarna naar het IOL. Hier moesten we een evaluatieformulier invullen bij mevrouw Rozenblad. Ook vroeg ze hoe het gegaan was. Alles in orde natuurlijk. Omdat mevrouw Punwasi (mijn geschiedenis-mentor) nog een memory-stick van mij had hoopte ik haar hier nog tegen te komen. Ze moest echter pas in de avond lesgeven waardoor ik 's avonds nog eens naar het IOL kon fietsen.

Thuis wilden we om te eten de restjes van de pasta van vorige keer opeten. Het bleek echter nog maar genoeg voor 1 persoon waardoor ik me heb opgeofferd om bij de barbeque op de hoek iets te gaan halen om te eten (helemaal tegen mijn zin, echt waar :D ). Na enkele afleveringen van mijn serie ben ik dan ook weer gaan slapen.

Eindelijk heb ik mijn blog dan bijgewerkt want we zijn beland bij vandaag. Shera besloot om nog een laatste uitstapje te doen naar de vlindertuin. Mijn zin om dingen te doen was vorige week al verdwenen dus ik ben niet meegegaan. Ik heb uitgeslapen en ben bij het wakker worden meteen begonnen met het inladen van mijn koffer. Zo moet ik morgen alleen de laatste zaken nog inladen. Ook ben ik naar de winkel geweest. Omdat ik vandaag een lekkere pasta wil maken moest ik room gaan halen. Ze vieren hier echter ook de 1ste mei zodat ik eerst enkele gesloten winkels ben gepasseerd voordat ik room gevonden had (ze verkopen hier alleen room in de grote winkels, niet in de gewone 'chinezen' op de hoek). Met de uiteindelijk gevonden room (en andere ingrediĆ«nten natuurlijk) keerde ik huiswaarts. Hier thuis heb ik mijn blog verder geschreven tot nu. Later komen er enkelen van onze lagere school opleiding hier meegenieten van mijn ongetwijfeld lekkere pasta. Dit zal voor ons het laatste avondmaal zijn want wij vertrekken morgenmiddag naar de luchthaven. Wat er nog gebeurd is voor ons vertrek en met het vertrek en thuiskomst zelf zal u lezen in mijn waarschijnlijk laatste blogbericht. Maar dat is iets voor de toekomst.

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten