zaterdag 27 april 2013

Aprilse dagen

In dit blogbericht vertel ik jullie over de laatste dagen van de vakantie, van 10 t.e.m. 14 april.

10 april
Vandaag is er niets gebeurd, door de vermoeidheid van het lange weekend hebben we vandaag totaal niets gedaan.

11 april
Vandaag ging Tess weer naar huis gaan. Voordat ze dit deed had ze ons eerst nog uitgenodigd om samen iets culinair hoogstaand te gaan eten... Burgerking natuurlijk! We hadden gehoord dat je kon laten leveren maar dat was buiten de uitvluchten gerekend van de man aan de telefoon (we leveren niet tot daar, het regent,...) We besloten dan maar om in real life te gaan (wel een ander filiaal, koppig als we zijn). Hier bestelden we ons lekkers, in afwachting van het eten speelden Steffen en ik een ouderwetse schiet-arcadegame (van rambo).


Na het eten keerden we huiswaarts waar Tess en Joren naar de luchthaven vertrokken. Ik wou toen met Steffen naar het kindertehuis vertrekken toen we te horen kregen (we kregen telefoon) dat dit vandaag niet kon doorgaan. We hebben dan maar gewoon wat op de laptop gezeten (niet letterlijk natuurlijk).

In de avond hadden we afgesproken om met Katrijn en Joris. Zij wisten een goed adresje om roti te gaan eten. Ik moet zeggen dat ik toch niet zo een grote fan ben van roti als avondeten, ik vind het meer middageten.  Daarna keerden we terug naar het huisje van KDG en hier was een verrassingsfeestje voor de Steffen gepland. Hier aten we taart, dronken we borgoe-cola en bier en speelden we Times up (een leuk spel, zoek het maar eens op).






12 april
Deze dag draaide volledig rond ons eigen landje. We gingen namelijk in de avond een presentatie geven over België aan een groep tweedejaars geschiedenis-studenten op het IOL. Met 'we' doel ik op mezelf, Steffen, Joren en Jeroen. We hadden om twee uur afgesproken in het KDG-huisje. Hier hebben we samen een PowerPoint-presentatie in elkaar gestopt. Deze ging voornamelijk over politiek en cultureel België. Dit waren de titels:


  • Situering
  • Geschiedenis
  • Historische personages
  • cultuur
  • bekende personages
  • bekende monumenten
  • economie
's Avonds vertrokken we dan ook naar het IOL. Hier moesten we eerst zestienduizend keer van lokaal verwisselen. We moesten namelijk een lokaal hebben met een beamer in. Nadat we uiteindelijk een lokaal met een beamer hadden was de helft van de Surinaamse studenten al naar huis gegaan. Toch konden we nog een goede presentatie houden voor zo een tien man (vrouw). Op de foto's zie je een zeer enthousiaste klas, Joren die zijn onleesbaar bordschrift toont, Steffen die enthousiast over Leopold I praat, ik boos ben op Pater Damiaan en Jeroen spijt heeft dat het gedaan is.








We kregen goede reacties van de leerkracht en de klas, ze wilden allemaal graag op vakantie naar België komen. Na de presentatie gingen we naar ons huisje om samen met Shera barbeque te eten van het standje in onze straat. Na enkele kaartspelletjes ging iedereen naar huis en gingen we zelf ook slapen.

13 april
Door mega-slecht weer ben ik vandaag heel de dag (helemaal alleen want Shera was naar de KDG-ers) thuis gebleven en heb ik niets gedaan.

14 april
Op deze dag had ik afgesproken met Katrijn, Joris en Steffen. Katrijn had namelijk gehoord over het rusthuis van Pater Geyskens. Ze wilden dit ook eens graag zien dus had ik een afspraak gemaakt. Tegen vijf uur bezochten we dan ook het rusthuis (voor mij de tweede keer). Spijtig was het weer ook vandaag niet zo goed. Na dit bezoek kregen we nog een uitnodiging van de pater om in de avond nog iets te gaan drinken. Eerst gingen we echter eten in het Pannekoekenhuisje want de volgende dag keerden Joris en Katrijn al weer naar huis. Na dit gezellige afscheidsetentje gingen we nog even langs de pater om daar iets te gaan drinken. Steffen, Katrijn, Elena en ik gingen samen hier naartoe terwijl de rest  iets ging drinken in de Zanzibar. Later hebben we hen hier ook nog bij vergezeld. We gingen echter vrij snel al terug naar huis want de volgende dag was het voor het eerst in drie weken tijd om weer naar school te gaan, maar dat is voor het volgende blogbericht.

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten