zondag 21 april 2013

Kinderhuis Samuel

Er valt over de week van 1 tot 5 april niet zo heel veel te zeggen. Ik was vrij eenzaam omdat Ellen net was vertrokken. Gelukkig had ik de afleiding van enkele goede vrienden. In deze week ben ik weer wat bij de KDG-ers gaan eten, ben ik eens iets gaan drinken en heb ik voor school gewerkt. Voor de rest is er niets speciaal gebeurd met uitzondering van het kindertehuis.

Net zoals Shera en Sofie zochten Steffen en ik ook naar een plaats waar we huiswerkbegeleiding of iets dergelijks konden geven. We hebben dit eerst geprobeerd via het IOL maar na een tijdje zonder bericht besloten we om zelf iets te gaan zoeken. Dit hebben we gevonden in het kinderhuis Samuel. We hadden hiernaartoe gebeld en we hadden afgesproken om in de tweede week van de paasvakantie (deze week dus) voor de eerste keer langs te komen.

Zo gezegd zo gedaan dus ik ben met Steffen naar de Kernkampweg gereden om hier samen met de kinderen te lezen. Het tehuis is voor kinderen tussen de 6 en 16 jaar. De kinderen zijn ouderloos of hebben ouders die niet voor hun kinderen kunnen zorgen. Ze gaan natuurlijk wel naar school maar we waren hier niet voor huiswerkbegeleiding (ten eerste het was vakantie en ten tweede ze hadden hier al iemand voor). De begeleiding had ons gevraagd om de kinderen meer te laten lezen. Omdat we aanvankelijk nog niets over de kinderen wisten gingen we ernaar toe zonder een plan. Het tehuis had een hele resem boekjes. We splitsten de kinderen op in twee groepjes: diegenen die wel konden lezen en diegenen die niet konden lezen. Steffen ging zo samen met de kinderen die wel konden lezen, lezen (de kinderen dus zelf laten voorlezen) en ik hield mij bezig met de kinderen die niet konden lezen (niet alleen de jongeren maar er was bv ook een twaalfjarige die niet kon lezen) door verhalen aan hen voor te lezen. Na zo een twee uur was iedereen het wel wat beu en hebben we nog wat gespeeld met deze kinderen. Ook vonden ze het heel leuk om zelf foto's te nemen (met mijn camera) waardoor ik toch wel wat foto's heb. Voor de rest is er niet veel gebeurd dus het zal hierbij blijven. Groetjes!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten