zaterdag 13 april 2013

Observeren en een trip naar de kapper

Op maandag ga ik altijd naar school om te observeren en om zaken af te spreken met mijn mentor. Voor de een of andere reden kan hij niet een week voorop plannen dus moet ik op maandag nooit les geven + heb ik altijd heel weinig tijd om lesvoorbereidingen te maken.

Vroeg op school aangekomen heb ik eerst enkele lessen geobserveerd. Het blijft me steeds verbazen hoe goed mijn mentor kan vertellen, hij vertelt echt boeiend. Spijtig dat de helft van zijn lessen dan ook bestaat uit het gewoon overnemen van notities.

In de pauze heb ik afspraken met hem gemaakt. Gelukkig mag ik deze week wel veel lessen geven. Dit zal nodig zijn want door het vele observeren van vorige week begon mijn bloed te kriebelen.

Na de pauze heb ik nog twee lesuren moeten observeren. De vierdejaars zijn volledig opengebloeid nadat ik met hen ben meegegaan op uitstap. Spijtig dat ik aan dit jaar geen les mag geven.

In de namiddag had ik met Joren en Steffen afgesproken om naar de kapper te gaan. Joren wist een plaatselijke kapper zijn die hem was aangeraden door zijn huisbaas. Daar aangekomen bleek het om een heel kleine zaak te gaan. er stonden twee kapperstoelen, een spiegel, een kast of twee en enkele stoelen voor wachtende mensen. Dit allemaal op de volle tien vierkante meter ofzo. De man in kwestie deed dit beroep al een goede 25 jaar en wist dus wel wat hij deed. Blijkbaar is het hier wel de gewoonte om je haar ineens heel kort te laten knippen. Voor mij geen probleem want dat was sowieso wel de bedoeling maar Joren met zijn mooie bos haar zag toch wel wat meer haar verdwijnen dan dat hij eigenlijk wou.

's Avonds hebben we nog gegeten (bij die van KDG natuurlijk). Joren had klaroen met rijst en kip gemaakt. Klaroen kan je vergelijken met de bladspinazie van ons alleen dat het hier eigenlijk onkruid is (toen de huisbaas van hen langskwam zei hij dat het ook in de tuin stond).

Tot zover dit bericht, groetjes!
Jan







Geen opmerkingen:

Een reactie posten